Ahad, 6 Jun 2010

My besties:)


Paling kanan: Adik,
Pakai tudung hitam: Acik
Lelaki itu: Angah

Assalamualaikum wrt wbt,

Fuh. Saya meninggalkan jejak lagi di blog sendiri, Alhamdulillah.

Baiklah, kerana saya homesick (al-maklumlah dalam masa terdekat saya akan menduduki Long case Examination Internal Medicine Department, jadi perasaan 'rumah sakit' ini sering bertandang)

Kali ini, insyaAllah saya akan menceritakan tentang adik-beradik saya. Hee:) Sudah lama saya tidak bertemu mereka.

1. Angah @ Qamaruzshafiq Angah ini lelaki. Dia cerdik + nakal + sengal + kadang-kala baik + suka buli saya (saya pun suka buli dia).

Dulu, waktu kecil, saya ingat lagi. Kami tinggal di Sabah. Petang itu, angah pulang ke rumah sambil menangis. Mama dan babah keluar berdating (oh, itu adalah perkara yang mereka sering lakukan :P). Kami adik-beradik beriadhah sendiri. Saya dari kecil memang suka duduk di rumah sahaja.
Angah, kenapa menangis?
(Saya, 7 tahun manakala angah 5 tahun)

Ada orang tolak kepala angah dekat dinding
(sambil angah sambung menangis)

Ha??Siapa??Cakap dengan kakak. Mana orangnya?
(saya sangat caring dengan adik-adik saya)

Saya pimpin angah, kemudian kami bertemu budak yang menonjok kepala adik saya.

Oh, awak ya yang tolak kepala adik saya??

Sambil jari saya menolak kepala budak tadi.

Angah, ok? Puas?

Angah geleng kepala.

Ok, saya tonjok kepala budak itu 3 kali.

Kemudian, budak tadi pula yang menangis dan saya melihat angah tersenyum. Baru saya pimpin tangan angah dan kami kembali ke rumah.
Oh, betapa aku gangster dahulu.

Sekarang, saya pula yang mengadu dekat angah.

Siapa buat kakak? Sini angah belasah dia!!

Kadang-kala saya suka dengki angah (apabila sudah meningkat dewasa). Misalnya, di shopping mall, saya akan kepit tangan angah macam couple yang tengah hot bercinta itu. Kemudian, angah pasti marah saya sebab dia kata, "Jatuhlah airmuka angah". Saya dengan selamba, tetap kepit tangan dia. Jika dia tarik tangan dia, saya akan gigit bahu atau tangan dia masa itu juga. Jadi, angah pun pasrah~

I miss him so much.

2. Acik @ Nurul Amira.

Acik ini perempuan. Dia suka merajuk + suka melaram + suka dan pandai memasak + rajin + baik + sengal.
Acik pandai memasak. Kalau ada yang fikir saya pandai memasak (walaupun mungkin saya perasan sahaja saya pandai memasak), acik lebih pandai memasak. Dia suka buat makanan yang entah mana dia cari. Kami pula tidak suka bertanya dari mana asal resipi dia cari kerana tugas kami adalah MAKAN!!~

Acik, dia ini kadang-kala kuat merajuk. Kalau dia merajuk, saya lebih suka menyakat dia sampai dia menangis, baru saya tidak kacau dia lagi. Huhu~

Dalam adik beradik, acik lah yang paling berseni. Dia pandai buat kek, masak, kalau jahit manik-manik, pasti hasil tangan acik paling cantik. Kalau buat kek, dia paling bersabar untuk menghias kek. Saya pula, sangat tidak sabar mahu makan kek.

Tapi dalam kesenian dia, jangan tidak tahu, dia minat Mechanical Engineering. Dia minat benda-benda alah yang bertukang! Oh, sungguh pelik acik mahu jahit manik pada besi-besi kereta. Haha, peace Mira.

I miss her so much even though she is so sengal dengan pengalaman jatuh dia.

3. Adik @ Nurul Amelia.

Dia ini perempuan boleh, lelaki pun boleh. Haha. Ok tipu. Dia ini perempuan.

Oh I miss her so much.


Dalam adik beradik, adik lah paling rapat dengan saya. Dia ini manja, suka berkepit dengan saya sedangkan saya suka berkepit dengan angah agar tidak ada perempuan yang menggatal mengorat angah.


Kalau saya balik ke Malaysia, adik suka menyibuk dekat bilik saya. Walhal dia tahu, katil saya katil single dan saya pula sangatlah 'kurus'. Tapi, dia suka buat-buat blur.
Lepas baring di katil saya, dia akan buat muka tidak malu, ambil handphone saya dan meng'explore' setiap message dan call yang masuk dan keluar.

Kemudian, tanpa rasa bersalah, message seperti nasihat, tazkirah yang ada di handphone saya akan di forward ke handphone dia. Oh, kredit saya berjalan tanpa saya sedar!

Adik akan jadi polis setiap kali saya balik.

Kakak, ada lelaki minat kakak tidak dekat Indonesia?Eh, lupa. Kakak kan gemuk, mana ada yang suka. hahaha (ini dia gelak sendiri, walhal saya tengah marah dengan statement dia)

Ok, itu soalan famous dari adik. Kami akan bertukar cerita sehingga 3 pagi dan kemudian tertidur berdengkur bersama~

Adik ini perangai dia lebih kurang saya, tapi dia lebih sengal! Dia selalu jadi penambah ketawa kami. Tapi dia paling cerdik dalam family. Sekarang dia sambung belajar A level dalam Engineering juga. Arghh..Engineering lagi. InsyaAllah, sambung belajar Chemical Engineering.

Dia awalnya mahu jadi doktor seperti saya. Tapi sebab dia menangis kegelian memegang cicak yang terjatuh di dalam sinki dapur, maka mama pun berkata,


"Adik, kata mahu jadi doktor? Pegang cicak pun menangis beria, macam mana ini?"


Oleh kerana itu, dia membatalkan niat mahu menjadi seorang doktor kerana dia geli benda-benda yang macam itu (walhal kalau suruh saya, saya pun geli. Pegang tangan terpotong tidak mengapa, pegang najis manusia tidak mengapa, tapi pegang cicak??euuww~)


Kalau kami bergabung, rumah akan jadi sangat riuh dan mama akan berkata,

"Kalau korang balik je, mulalah rumah ini bingit macam mama ada 10 orang anak"

Haha. Tapi kami tetap kami. Masih di situ ketawa bagai nak rak.
Babah? Babah sokong kalau kami memekak kerana dia rindu dengan kami (perasan!)

Oh I miss my family so much.

Angah, acik, adik. Doakan kakak berjaya exam ini, kemudian kakak balik Malaysia dan kita boleh meet each other again ok:)

Ya Allah, Kau jaga insan-insan yang aku sayangi ini.

2 ulasan:

  1. hahaha..kakak tpoooo...ne de angah nangis wkt kecik..yg angah ingt angah nk pukul 'tuuuuuttt' sbb die wat kakak nangis n angah mmg nekad klu angah jmpa die sure angah wat smpi parent die pown dh xknl 2 ank die pas angah mengurut muka die guna buku lima n kaki size 8stgh..hax3..anyway,take care wkt kt sana..good luck n hope kakak dpt capai pe yg kakak tgh usahakan..angah maybe xdpt tolong pape tp doa angah akn slalu follow kakak xkira pape yg kt wat even kt ne skali pown..chaiiyyyoookkk kakak!!!

    BalasPadam
  2. kakak..correction plz~~~ acik amek civil engineering la!!!! ayooooooo~~ suke sgt slh...ni yg nk wat triple smackdown kat kakak ni~~~

    BalasPadam