Isnin, 9 Mei 2011

I Love you, you and you :)

Assalamualaikum wrt wbt,

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.

Syukur ke hadrat Allah SWT yang telah memberi nikmat dan kasih sayang kepada semua makhluk.

Saya telah merancang untuk meet up dengan adik beradik dan parents sejak saya selesai Final Examination di Bandung lagi.

Saya pulang pada tanggal 6 Mei 2011 yang lalu. Kebiasaannya, mama dan babah akan jemput saya di airport tapi disebabkan mama dan babah telah berpindah ke Sarawak, jadi saya terpaksa independent (ok, saya tipu, ada yang menjemput :] ). Adik saya yang bongsu telah lama menunggu saya.

Esoknya, 7 Mei, saya dan adik saya menaiki bas ke Kuala Lumpur. Awalnya mahu menjenguk Acik yang sedang belajar di UPNM, namun plan bertukar apabila acik dapat outing.

Saya telefon angah dan kami set untuk makan di Sogo, Kuala Lumpur.

Happy sangat-sangat bila kami dapat berkumpul dan sharing cerita :)

Angah decide untuk makan di Old Town Cafe. Kami semua setuju.

Setelah masing-masing pesan makanan, angah memberitahu dia ada hal sebentar di luar.

Kemudian, acik pula keluar sebab ingin berjumpa kawan.

Saya dan adik berkongsi cerita.

Saya

Adik

Mana diorang ni dik?
Angah keluar, pegi beli baju kot. Acik gi jumpa kawan.
Diorng ni nak jumpa kita ke tak? Penat tunggu. Dah lah sekejap lagi kita nak ke KL Sentral. Hish

(Sambil mulut saya tidak berhenti makan roti aiskrim.)

Tiba-tiba adik-adik saya masuk sambil membawa kek. Wah terharu sangat! Masa itu rasa nak menangis terharu, menangis bersyukur, menangis gembira. Tapi kena cover depan adik-adik.

Adik-adik saya menyanyi lagu Happy Birthday. Mereka menyanyi sangat kuat sehingga satu cafe tahu adik-adik saya sedang celebrate birthday saya. Haha. Senget masing-masing. Saya makan kek dengan sangat lahapnya walhal saya telah makan 2 keping roti aiskrim, setengah mangkuk meehoon tomyam, set nasi dengan beef teriyaki .[Ok, saya tahu, saya banyak makan]

Kami berjimba-jimba istilahnya. haha. Acik ajar. Kami berenam. Acik membawa kawannya dan Angah juga membawa kawan. Sesi cam-whoring bermula :P

Saya melihat jam 5.30 petang. Angah dan kawannya, Topek menghantar kami ke KL Sentral menaiki motor. Weehuuu Kecut perut merasa naik motor. Terpaksa peluk angah kuat-kuat sebab seram dia bawa sangat laju dan suka menyelit. Sampai di KL Sentral jam 6 petang dan sampai di LCCT jam 1900.

Selesai check-in di Kiosk, saya dan adik solat berjemaah. Kemudian, kami makan bekal yang acik bagi. Sushi 7 biji! Puas makan. haha :))

Flight ke Sarawak jam 2155, jadi saya menghabiskan waktu istirehat manakala adik membaca novel.

Sampai di Kuching, jam 0000 waktu tempatan. Mama dan babah telah lama menunggu kami.

Woowweeee~ It's Kuching. Best! Awalnya sedih sebab terpaksa berpindah ke Sarawak. Tempat baru, dunia baru, kena beradaptasi. *sigh*

Kami langsung pulang ke rumah. Wooweee again. Rumah baru. Boleh main lari-lari dalam rumah. haha.

Esoknya babah dan mama bawa jalan ke Pasar Serikin. Lama perjalanan ke sana! Macam pasar UNPAD tau~ Malamnya kami ke Waterfront. Sangat cantik scenery di Waterfront. Oww, jatuh cinta.

Dalam perjalanan pulang, parents saya membawa kami melalui Hospital Kuching. InsyaAllah, saya akan memilih Hospital Kuching sebagai first choice untuk HO. Apa yang lagi best, Hospital Kuching sangat dekat dengan tempat kerja babah. Jadi boleh tumpang babah kalau mahu ke tempat kerja. Kalau dari rumah ke hospital sekitar 15 minit perjalanan. Lumayan :))

Kami tinggal di dalam Kem Penrissen. Sangat luas kem ini. Belum sempat rayau semua kawasan. Asyik sesat je kalau drive. Jadi, parents tidak membenarkan saya bawa kereta sendiri dulu.

Pesan 1: Gambar ada di blog Amira, adik saya yang ketiga :]

Pesan 2: Cuaca di Kuching sangat panas. Alhamdulillah, kena bersyukur. Sidai baju sejam dah boleh kering :)

Pesan 3: I Love you, you and you. Semoga kebahagiaan memori cuti kali ini kekal selamanya.

Pesan 4: Kepada semua sahabat-sahabat dan keluarga yang wish through messages & facebook, semoga Allah SWT memberkati kalian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan