Jumaat, 6 Mac 2009

Inilah aku

INILAH AKU

Aku bukanlah wanita yang bahagia dengan limpahan wang
Cukuplah bagiku keuntungan “berniaga” dengan Dia pemilik alam yang Agung

Aku bukanlah wanita yang gemar bertukar pakaian
Cukuplah TAQWA menjadi persalinan

Aku bukanlah wanita yang gemar keluar menabur masa
Cukuplah ALQURAN teman penghibur aku kala suka dan hiba

Aku bukanlah wanita yang gemar mencuri pandangan si Adam
Cukuplah sekadar Dia yang MEMANDANGKU tanpa pejam

Aku bukanlah insan yang sentiasa gagah di medan jihad
Maka bantulah aku agar MAUT FI SABILILLAH menjadi ijtihad

Aku bukanlah insan yang kuat menanggung peritnya ujian
Maka ingatkanlah aku agar BERSABAR dengan “hadiah” dari Pemilik sekelian alam

Aku bukanlah insan yang bijak pandai
Maka ajarkan aku sebelum MAUT menyapaku sedang diri penuh kejahilan

Aku bukanlah insan yang sempurna
Maka tegurlah aku tatkala aku lalai dengan dunia yang sementara

Aku mengimpikan keluarga yang penuh berkah, rahmah dan mawaddah
Maka didiklah aku agar aku tidak cuai menuju impian nan indah

Aku mengimpikan pertemuan denganNya
Maka pertemukan aku JALANNYA agar aku bahagia di sana

Aku mengimpikan bersama semua sanak saudara di syurga
Maka ingatkah aku harga syurga TIDAKLAH MURAH

Aku mengimpikan kematian kala berjihad di medan
Maka aku rela andai bersabung nyawa melahirkan MUJAHID sebagai taruhan

Aku hambaNya
Aku punya kelemahan yang nyata
Tetapi aku juga punya impian yang belum terlaksana
Maka aku, kalian sama-sama saling mengingatkan sebelum maut menyapa

“ Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan Pemilik Seluruh Alam”(6:162)

23 ulasan:

  1. assalamualaikum wbt, kak aimi, selamat dtg ke dunia blogging! chaiyok2! semoga segala-galanya mendapat keredhaan ilahi...insyaAllah

    BalasPadam
  2. To Mysterious_musafir :
    thank you so much my dear..
    Ini merupakan medan dakwah kita insyaAllah:)
    chaiyok2!!;)

    BalasPadam
  3. “ Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan Pemilik Seluruh Alam”(6:162)

    ~insyaAllah,semoga semua yang kita buat hanyalah untukNya..'Ya Allah,thabbit qulubana 'ala dinik'..ameen.

    huhu..xdapat jadi org 1st komen..xpela..bak kata mysterious _musafir,semoga segala-galanya mendapat keredhaan Ilahi..insyaAllah

    BalasPadam
  4. To humaira' :
    insyaAllah ameen~
    ;)
    jangan segang2! ye ukhti humaira

    BalasPadam
  5. hehe..akak ni..saya bukan orang ganung..huhu..
    ~insyaAllah akan selalu menjenguk blog akak =)

    BalasPadam
  6. To humaira'
    apa salahnya multi language?
    hikhik
    thank you humaira'

    BalasPadam
  7. assalamualaikum kakak aimi ku yang busuk (haha)..pasni kita bukan sahaja sahabat di dunia nyata..malah di alam maya gak jgak :D moga perjalanan dakwah n perkembangan islam jd lbeyh maju lpas ni :)..

    moga kita tak lupa dan tak leka..
    "solatku,ibadahku,hidupku dan matiku hanya utk Allah tuhan sekalian alam"

    salam ukhuwwah n salam blogging

    BalasPadam
  8. To duha :

    wa'alaikumussalam duha ku yang kepam (ketawa sopan)..insyaAllah
    ameen~

    segalanya kerana Dia

    BalasPadam
  9. sungguh indah tiap kata2 disusun..
    membawa makna yang besar kepada sesiapa yang membacanya..
    (apsal ayat skema semacm? haha...)

    jomlah same2 perjuangkn islam thru slh stu jln-bloggie world, ye kak aimi pinky~

    BalasPadam
  10. To bella
    a.k.a kopi *tut*..hikhik
    (Memang bella skema kan?)
    insyaAllah ukhti
    jzkk..berikan peringatan buat diri ini ye
    insan yang lemah dan alpa

    BalasPadam
  11. welcome blogger's world...haha.Pink cm mohsein...

    BalasPadam
  12. To Dr Amad:
    thank you so much
    mohsein??hehe..sehati sejiwa;)
    sila2 datang lagi ye~
    boleh lah bagi masukan & komen

    BalasPadam
  13. salam aimi..
    semalam nk jadi org first komen tapi tak boleh..
    dah tekan dah tapi buleh..dah jadi org ke bape dah.ekeee=)

    welcome to blogger ye!

    doakn kita!sama2 kuat di medan ini..Ameen.
    take care dear!

    BalasPadam
  14. To Iman Aisyah :
    Wa'alaikumussalam~
    insyaAllah yang penting bagaimana kita menjaga hati untuk terus ikhlas keranaNya

    Ameen insyaAllah..awak tidak bersendirian dalam dunia yang penuh dengan ujian..kita insyaAllah adalah mereka yang dikatakan "segolongan"..tak ramai tapi tak semestinya kita lemah..kita ada Dia..yakinlah;)

    BalasPadam
  15. salamunalyk...
    org len ade blog nak ade blog gak.
    pasni buka facebook lak ye. hehehe
    ahlan ya ukhty.

    BalasPadam
  16. To mohsein :
    wa'alaikumussalam ya akhi mohsein
    hikhik~
    facebook?coming soong;P
    mohon bimbingan dan tunjuk ajarnya ya~

    BalasPadam
  17. salam,kak aimi...
    xd pape nk tulih.
    sj2 nye nk panggil...
    KAK AIMIIIIIIIII...........

    BalasPadam
  18. salam wahai kak aiming...
    kih3...
    o0..da ade blog ek..
    nak serang la pasnih..he
    ahlan ila al-ardul 'blog'...=p
    banggenye along ngn facebook nye,huhu

    BalasPadam
  19. To Suhaijah :
    IJAH~~~~~~~~~
    lama tak jumpa ye?
    (hihi..nanti akk datang serang rumah kamu~siap sedia dengan stok makanannya;P)

    To nurul88 :
    Salam aimang~
    hihihi..baru je lagi..sy "muda" lagi dalam dunia blogging ni..
    minta tunjuk ajar ye~
    p/s :along??aduh~

    BalasPadam
  20. salam ziarah kak aimi..
    ahlan wasahlan ke dunia blog..~
    nice blog^^,

    BalasPadam
  21. To miza :

    Wa'alaikumussalam ukhti uhibukifillah~
    mohon tunjuk ajarnya ya(^_^)Y
    thank you dear;)

    BalasPadam
  22. To my lovely daughter!

    Babah sentiasa mendoakan kejayaan anak2 babah dan termasuklah kakak....babah harap kakak mesti jelas apabila menggunakan bolg ni...GUNAKAN KESEMPATAN ATAU PELUANG YANG ADA SEBAIK MUNGKIN DAN JANGANLAH MENGAMBIL KESEMPATAN YANG MUNCUL HANYA SEKETIKA TU.....jadikan ianya mencambah fikiran dan meningkatkan ilmu kerana ilmu yang ada pada kita hanyalah setitik air yang jatuh ke permukaan lautan....babah akan share dengan kakak berkaitan pengalaman di Darfur dan Bosnia kepada anak2 babah serta mereka yang berminat...wassalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh

    BalasPadam
  23. To Babah :
    Thank you so much babah;)
    InsyaAllah kakak akan menjaga keikhlasan hati dalam mencari redha Allah
    Semoga ini adalah alternatif dalam menyampaikan peringatan kepada semua insan dan juga diri insyaAllah
    Thank you again:)

    BalasPadam