Jumaat, 13 November 2009

Sekadar berkongsi cerita(^_^)

Perbualan antara mama dan saya melalui telefon bimbit,

Saya : Assalamualaikum ma, tengah buat apa?

Mama : Wa'alaikumussalam, tengah makan tenderloin steak.

Saya : Amboi, mewahnya makan. Kakak makan cekodok je tau. Punya lah tak sempat nak masak.

Mama : Kesian anak mama, dinner apa malam ini?

Saya: Cekodok

Mama : Breakfast apa pagi tadi?

Saya: Cekodok

Mama : Lunch?Jangan cakap cekodok lagi

Saya : Cekodok. Haha (Yes, there's 1 day I had my breakfast, lunch and dinner with cekodoksz)

Kalau sesiapa tidak tahu apa itu cekodok, ianya adalah pancake yang pakai bawang dan juga ikan bilis/udang/ sebagainya ;P

Mama : Kakak, raya haji ini balik tak?

Saya : InsyaAllah, tak lah ma. Baru je balik hari tu kan. Lagipun lepas tu kakak masuk department ENT (ear, nose and throat). Kakak nak belajar. Mama nak kakak balik ke?

Mama: Raya aidilfitri tahun depan (2010) pula macam mana, kakak balik tak?

Saya : InsyaAllah tak juga ma. Masa itu kakak tengah Forensic department (bagian yang bedah-bedah mayat tu). Masa itu, seniors dah pergi ke desa-desa untuk magang, juniors pula tak masuk lagi. So, mungkin kakak oncall lebih dari sekali dalam satu malam. Mungkin 2, mungkin juga 3. Sibuk itu sangatlah pasti.

Mama : Ala......kakak tak balik ke?Ala, kesian anak mama.Mama raya sana nak?

Saya : Ma....jangan buat nada sedih ma..ada yang kakak nangis nanti. Mama nak raya sini??Biar betik ma?

Mama : Betik..betik (ok, ini saya dan mama ketawa melambak)


Saya : Kakak insyaAllah cuti Januari 2011. Itu je cuti panjang kakak. Lepas tu takde dah.

Mama : Hish..lama lagi. Takpe-takpe, nanti mama pujuk babah. Mama nak pergi sana (Bandung, Indonesia). Mama nak temankan kakak.

Saya : Mama nak teman kakak ke mama nak bershopping? Lain macam je bunyi excited tu.

Mama : Aippp~tak baik bersangka buruk dengan mama.

Nota 1: InsyaAllah Januari 2010 babah akan sambung belajarnya di UKM, Malaysia untuk second master nya. Saya kurang pasti jurusan apa (tapi dah pernah tanya sebelum ini, saya lupa) InsyaAllah setelah itu, babah akan ke UM untuk ambil Diploma Usuluddin. Saya sangat jeles dengan babah!!

Nota 2: Adik saya (Nurul Amelia) akan menduduki SPM tahun ini. Bermula 18/11/2009. Mohon doakan kejayaan adik saya. Adik dear, though we are far apart, I wanna let you know, you are always close to my heart. My lovely sis, I know this isn't easy for you but here I am to ease every pain, insyaAllah. You have cried a lot, you have struggled a lot, you have done everything. This is it, this is the time you've waiting for. The war that you've waited for a long time. A fight that you've prepared all days and nights, mentally and physically. Fight with your heart and soul. Adik, I always pray for you. (*Kisses and hugs)

Nota 3: Kepada sahabat-sahabat yang mesej saya setelah solat isya' (lebih kurang jam 7.30 malam), saya insyaAllah tidak akan reply sebab saya dah tido. Mohon maaf. Kalau mahu, sebelum waktu itu atau seawal 2 atau 3 pagi. InsyaAllah saya balas.

2 ulasan:

  1. salam..
    aimi ada masa tu utk kita cuti!

    BalasPadam
  2. Salam Iman Aisyah,

    InsyaAllah cuti itu insyaAllah akan ada untuk setiap koas. Cuma cepat dan lambat sahaja lah.

    Rezeki saya dapat cuti IKM lambat. 2nd last deparment, ukhti punya cuti kapankah?kalau tak salah dapat Mei ke Jun 2010 kan?Masa itu saya IPD ok~(T_T)

    BalasPadam